Ziet u iets wat niet hoort of niet klopt? Rapporteren

Dit bedrijf heeft helaas nog geen omschrijving. Bent u echter de eigenaar van dit bedrijf? Claim dan uw pagina en vul uw gegevens aan, of help ons en je mede-bezoekers door dit bedrijf te tippen over deze vermelding.

Openingstijden

Maandag -
Dinsdag -
Woensdag -
Donderdag -
Vrijdag -
Zaterdag -
Zondag -

Is Keuken Wout van Galen in Gouda uw bedrijf?


Claim uw pagina, vul uw gegevens aan en word beter gevonden.

Binnen een paar minuten geregeld en volledig gratis!

Eigenschappen Keuken

Beoordelingen

Waardering van bezoekers

Uitstekend
Heel goed
Gemiddeld
Matig
1
Vreselijk

Overzicht waarderingen

Eindcijfer 4.0
Eindcijfer: 4 gebaseerd op 1 beoordeling
Assortiment
Prijs / kwaliteit
Service
Personeel

Hoe waardeer jij keuken Wout van Galen uit Gouda?

(Minimaal 50 tekens)




Toon 
“Geen titel opgegeven”
2 april 2015 20:04
  Rikje
Op 5 december jl. kochten wij bij Wout van Galen onze nieuwe keuken.
Eind september hadden wij ons nieuwe huis gekocht, een oud huis uit 1850 waar meer muren scheef dan recht stonden. We hebben ons daarom uitvoerig verdiept in keukenbedrijven en uiteindelijk vanwege de goede naam van Wout van Galen besloten om daar onze keuken aan te schaffen. De goede naam op gebied van service, maar ook een kleinschalig bedrijf waarbij je, als er wat mis is dachten wij, laagdrempelig contact met elkaar hebt en de lijnen kort zijn. Daarnaast ondersteun je, door inkopen te doen in je eigen omgeving, ook de middenstand in Gouda.
De totale kosten van onze keuken betroffen 16400 euro waarvoor wij een aanbetaling van 2460 euro moesten doen. Zo gezegd zo gedaan, en conform onze afspraken zou de keuken in de week van 9 februari geleverd en geplaatst worden. Men zou twee dagen slopen, een tweetal dagen leidingen vervangen en stucen, en een viertal dagen waren benodigd voor het plaatsen van de nieuwe keuken. De bladen die via mallen gemaakt zouden worden, zouden pas later geleverd worden. Twee volle weken zouden hier voor worden ingepland, dat is lang dachten wij nog, maar volgens dhr. Nico de Jong, de verkoopmedewerker, was dit nodig omdat er leidingen verlegd moesten worden en omdat het allemaal pasklaar gemaakt zou moeten worden.
In de week voor start werkzaamheden besloten wij, na langdurig beraad om toch de houten vloer te laten schuren en oliën. Het betreft een grote woonruimte van circa 45 m2 waarvan slechts 8 m2 door de keuken in beslag wordt genomen. Hier moet wel een mouw aan te passen zijn dachten wij, volgens de parketspecialist was het voldoende als na het schuren de vloer werd afgedekt, en na het oliën mocht er een dag niet op gelopen worden. Reden waarom het schuren plaats zou vinden op maandag 9 februari, waarna de vloer afgedekt zou worden. Het oliën zou plaats vinden op zaterdag 14 februari zodat de mannen die de keuken plaatsen hier geen last van zouden hebben.
Hieronder mijn mail aan van Galen d.d. 6-2:
Hoi Nico,
Nog een aanvulling met betrekking tot de vest 268 waar jullie vanaf maandag de keuken komen plaatsen.
We hebben Raoul vd parket specialist bereid gevonden om op korte termijn onze vloer te schuren en oliën. Dit betekent dat er maandag geschuurd wordt wat wil zeggen dat de vloer in de keuken afgedekt moet worden van maandag t/m zaterdag omdat deze anders beschadigd. In de berging ligt nog een rol afdekplastic, op twee hoog liggen afdekdoeken die we hebben gebruikt voor het schilderen en er staan ook nog verhuisdozen die je eventueel hiervoor kunt gebruiken.
Op zaterdag wordt hij dan geolied. Maandag kan hij dan met beleid belopen worden en mag hij NIET afgedekt worden.
Bij vragen mocht je Marielle of Raoul bellen en wij zijn telefonisch ook gewoon bereikbaar.
Als het een probleem is laat het dan ook even weten dan stellen we het schuren vd vloer uit.
Hoor het graag,
Groet,
Rikje

Als reactie kreeg ik hierop op 7-2 een mail van dhr. Martin Hennink die ik nog niet eerder had gesproken of gezien.
Beste familie,

Ik zojuist uw voice mail ingesproken dit naar aanleiding van uw mail naar mijn collega Nico. Het lijkt ons het beste om de werkzaamheden aan de parketvloer te doen na het plaatsen van de keuken. Dit om eventuele beschadigingen te voorkomen. Graag nog even overleg hierover.

Met vriendelijke groet,
Martin Hennink


Deze voicemail hebben wij nooit mogen ontvangen. En omdat het ons niet duidelijk was WAAROM het niet mogelijk was om de vloer ook in deze periode te schuren en te oliën hebben wij hier als volgt op geantwoord op 7-2.

Beste Martin,

Wij zitten in het buitenland, ik heb je telefoontje vanochtend helaas gemist.

Het zal toch neem ik aan wel vaker voorkomen dat er een keuken wordt geplaatst in een ruimte waar de vloer niet beschadigd mag worden? Qua planning met de parket specialist is het helaas niet mogelijk om na het plaatsen vd keuken en voor onze verhuizing de 21e de vloer te doen. Bovendien heb je als je wacht tot je de keuken hebt geplaatst kans dat je met het schuren vd vloer de keuken beschadigd...

Het lijkt mij dan ook de beste optie om de vloer gewoon netjes af te dekken nadat deze geschuurd is. Er staan verhuisdozen in de berging, met afdekplastic en boven in een vd slaapkamers liggen ook nog afdekdoeken.

Als er nog vragen zijn, zijn we telefonisch bereikbaar.

Hartelijke groet,

Rikje

Hierop hebben wij geen reactie meer mogen ontvangen, en gingen wij er derhalve van uit dat het geregeld was. Op maandag 9 februari werd ik echter gebeld door Mireille van de parketspecialist. De mannen van de parketspecialist waren onverrichter zaken weer naar huis gegaan. Het was hen niet mogelijk gemaakt om hun werkzaamheden te kunnen verrichten. Ik heb hierop gepoogd om van Galen te contacteren om tot een oplossing te komen, maar op maandag is hun zaak dicht en ik had geen ander telefoonnummer dan het nummer van de zaak. De parketspecialist stelde zich zeer coulant op en kon zo nodig verder in dezelfde week alsnog komen om te schuren, zodat onze verhuizing niet uitgesteld zou hoeven worden.

Dinsdag de 10e hebben wij zodoende direct contact opgenomen met van Galen om te kijken wat de mogelijkheden waren om alsnog de vloer te kunnen schuren. Dhr. Nico de Jong nam de telefoon aan maar verbond ons eigenlijk gelijk door met dhr. Martin Hennink. Wat volgde was een zeer onaangenaam gesprek. Dhr. Martin Hennink gaf aan dat hij nooit keukens plaatst op plekken waar de vloer beschadigd kon worden. Hoe kwam ik er toch bij omdat als leek op deze manier te willen combineren. Ook meldde hij dat zijn mensen de mensen van de parketspecialist niet hebben weg gestuurd, maar dat de mensen van de parketspecialist hier zelf voor hadden gekozen. Ik gaf aan dat het wel heel vervelend was dat het nu zo is gelopen omdat er natuurlijk ook extra kosten hiervoor worden gemaakt. Hierbij volgens dhr. Hennink suggererend dat wij deze kosten op hem zouden willen verhalen hetgeen geenszins mijn intentie was. Hierop zei hij “ik wil van u een papiertje waaruit blijkt dat u mij niet aansprakelijk stelt voor de kosten die gisteren zijn gemaakt”. Gevolgd door “ik ga niet met de parketboer in overleg” en “als u mij nou even een mailtje stuurt waarin u zegt dat u mij niet aansprakelijk stelt”. Daarbij heeft dhr. Martin Hennink eveneens gezegd de levering van de keuken te staken: “als ik hier niet een bericht van krijg, dan stop ik de werkzaamheden”. Het blijkt dus dat dhr. Martin Hennink twee weken lang werkzaamheden zou moeten verrichten, en dat daarbij geen mogelijkheid was om andere werkzaamheden die ook plaats zouden moeten vinden hiermee te combineren. Het gesprek wordt beëindigd door de heer Hennink met de opmerking dat hij een briefje zal maken met daarop dat hij niet aansprakelijk gesteld kan worden, en dat hij tot onze reactie hierop de werkzaamheden zal staken. Het tweede deel van dit gesprek heb ik op band staan.

Uiteindelijk hebben wij in overleg met de parketspecialist, die ook ontsteld waren over het verloop van de zaak, besloten om het schuren en oliën van de vloer uit te stellen tot 9 en 10 maart, en dientengevolge ook onze verhuizing uit te stellen van 21 februari naar bijna een maand later op 14 maart. Wij hebben dhr. Martin Hennink hiervan telefonisch op de hoogte gebracht.

Op 12 februari kregen wij de volgende mail van Dhr. Martin Hennink.

Zoals inmiddels door u is besloten wordt de parket vloer na plaatsing van de keuken behandeld. Afgelopen maandag ( 9-2-2015) is de parket man / bedrijf zelf weg gegaan uit uw woning omdat het inderdaad niet erg handig zo niet onmogelijk was om de werkzaamheden uit te voeren terwijl wij ook aan het werk waren in de keuken. Dus de suggestie van u dat onze medewerkers mensen van een ander bedrijf weg hebben gestuurd uit uw woning is dan ook niet waar. Ook was de nieuwe keuken nog niet geleverd. Deze wordt a.s. maandag 16-02-2015 geleverd omstreeks 7.30 uur. Hierbij wil ik u er dan ook nog aan herinneren dat de factuur met nummer 15700001/6933 met een bedrag van € 13.940,75 uiterlijk op 16 februari 2015 op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Dit om de voortgang van het werk niet te stagneren. Eventuele schade claims dit in de ruimste zin van het woord zullen wij dan ook niet aanvaarden.

Met vriendelijke groet,
Martin Hennink

Omdat wij geen goed gevoel hadden overgehouden aan onze conversaties met dhr. Hennink en onze gedachtegang was dat als we ongezien het gehele bedrag zouden overmaken we ook geen stok meer achter de deur zouden hebben. Derhalve hebben wij hier als volgt op gereageerd op 16 februari.

Geachte heer Hennink,

Met betrekking tot de betalingsherinnering verkeren wij enigszins in dubio. In de bij de verkoopbevestiging geleverde CBW erkende voorwaarden staat onder artikel 11 punt dat bij aanneming van werk een betalingsverhouding wordt gehanteerd van 15% bij aanbetaling, 55% na aanvoer van materialen, 20% onmiddellijk na oplevering, en 10% binnen 14 dagen na oplevering.

Nu worden de bladen natuurlijk nageleverd (à 3912 euro) en daarnaast moeten wij nu zonder de keuken an sich, noch een volledig gemonteerde keuken te hebben gezien de volle 100% betalen. Dit lijkt ons niet billijk en wij hebben derhalve het resterende bedrag tot 75% van de totaalwaarde overgemaakt (9840,75= 60% + de aanbetaling van 15% zijnde 2460€)
De resterende 25% betalen wij na levering van de bladen, waarbij wij dan ook de volledige gemonteerde aflevering hebben kunnen aanschouwen.


Dhr. Hennink kon zich hierin vinden.

Beste Rikje,

Bedankt voor de mail. De betaling zoals u nu heeft gedaan dan kan ik me wel in vinden. Alleen de betaling wat u heeft gelezen in de CBW voorwaarden geldt inderdaad alleen bij aannemers. In die zelfde voorwaarden staat vermeld dat dit niet geldt voor keukens daarbij is de betaling zoals we hebben vermeld aan u. Maar om dat het blad er nog niet bij is is deze betaling voldoende.

M.vr.gr. Martin Hennink


Op 14 maart zijn wij zoals gezegd verhuisd. In de keuken zaten noodbladen maar verder was hij volledig operationeel. Echter bij het opwarmen van de saucijzenbroodjes gaf de oven er de brui aan. Ik heb daarop ’s avonds een mail verzonden naar onze verkoper Dhr. Nico de Jong waarop gelukkig snel reactie, alleen was dit een andere reactie dan ik verwachtte…

Hoi Nico!

Dit weekend verhuisd, en gepoogd om saucijzenbroodjes warm te maken maar na het snel voorverwarmen gaf de oven er de brui aan. Kun je kijken of dit op te lossen is? Ik ben dinsdag en woensdag in principe thuis.

Ook zouden we graag een termijn horen dat de bladen geleverd zouden kunnen worden, hoor het graag,

Groet,

Rikje

Waarop:
Nou zeg hoe kan dat nou weer?
Heeft u gekeken of de groep goed is in de meterkast ?

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Gevolgd door mijn reactie:
Ja. Dat is prima. Voorverwarmen ging ook goed maar daarna deed hij niets meer...

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Gevolgd door zijn reactie:
Dan moet u even de leverancier bellen of via internet om een bezoek te plannen .dit loopt via garantie .als de groep goed is moet het in het apparaat zitten
Wel vervelend natuurlijk
Staat de klok wel goed.heb ik ook eens gehoord of de groep even minuten af zetten /stekker eruit .dat werkt als een reset

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Maandag 16 maart heb ik derhalve contact opgenomen met Pelgrim. Ik vertelde hun wat er aan de hand was, dat we net een nieuwe keuken hadden, met apparatuur van Pelgrim en dat dit bij de eerste keer gebruik niet functioneerde. Zij gaven mij aan dat in dit geval het keukenbedrijf wat de keuken heeft geplaatst eerst moet kijken of de oven goed is geïnstalleerd, en daarna kan er via het keukenbedrijf een oproep bij Pelgrim worden geplaatst om te kijken wat er aan de hand is met de oven. Indien wij dit als particulier zelf zouden doen en er zouden kosten met de reparatie gepaard gaan door bijvoorbeeld foutieve installatie dan zouden wij daar anders zelf voor moeten betalen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik contact opgenomen met van Galen, en via hen is uiteindelijk op 20 maart eerst een monteur langs geweest om te kijken of de installatie correct was, en vervolgens op 31 maart een monteur van Pelgrim die constateerde dat er sprake was van een los contact in de netfilterprint wat verholpen is.
Op 30 maart waren in de tussentijd de bladen van onze keuken geleverd. Dit zag er prachtig uit. Wat echter minder mooi was, was het feit dat er in onze net gewitte hal schade was gemaakt aan de muren.


Op 31 maart ben ik onze sleutels gaan ophalen bij van Galen, allicht, dat was de intentie. Onze huissleutel was niet op de zaak. Dhr. Nico de Jong vroeg of we blij waren met de keuken. Ik heb daarop geantwoord dat de keuken heel mooi was geworden. Wel vermeldde ik de schade waarop hij vroeg of het zinvol zou zijn als hij zou komen kijken. Ik was eerlijk gezegd een beetje klaar met het keukenbedrijf, en heb daarop geantwoord dat ik het zelf wel even bij zou stippen en bij zou plamuren. Daarnaast heb ik aangegeven dat in mijn optiek de communicatie met dhr. Martin Hennink buiten alle professionele proporties was. Hierop antwoordde Dhr. Nico de Jong dat hij dit mee zou nemen maar dat hij in ieder geval blij was dat de keuken beviel: “over een half jaar zie je alleen nog maar de mooie keuken en ben je dat geschil al helemaal vergeten”. Ik dacht bij mezelf, prima, ik ga hier geen verdere woorden meer aan vuil maken. Het resterende bedrag hebben we overgemaakt om verdere communicatiegeschillen met dit keukenbedrijf uit de weg te gaan.
Echter, op 31 maart in de avond, bij gebruik van onze nieuwe wokbrander, constateerde ik dat de wokbrander uit gaat als je deze naar de laagste stand toe draait.

Ik heb hierop op 1 april wederom, eigenlijk tegen beter weten in, van Galen gecontacteerd.
Hoi Nico,

Gisteren bij gebruik vd wokbrander bemerkt dat hij als je hem op lage stand zet afslaat. Niet eenmaal maar iedere keer. Zie bijgevoegd filmpje. Loopt dit via jullie of moet ik hier ATAG voor contacteren?

Mvg,

Rikje

Waarop zoals verwacht de reactie:
Sorry maar ook dit loopt via leverancier.

Op dit ogenblik loopt onze reparateur aanvraag bij ATAG. Gelukkig hebben we wel onze sleutels terug gekregen, zonder briefje of iets erbij zaten ze in de brievenbus. ’s Avonds volgde een telefoontje van Dhr. Martin Hennink, dat hij had begrepen dat we niet zo heel content waren over de gang der zaken. Dhr. Martin Hennink legt uit dat het nou eenmaal zou werkt in keukenland dat als je een apparaat van Pelgrim koopt bij een dealer, en het functioneert niet, dat deze dealer hier dan niet verantwoordelijk voor is. Ook suggereerde hij dat de schade die door zijn medewerkers aan ons trappegat is gemaakt er wellicht al zat maar dat dit niet door ons was opgemerkt. Met andere woorden, hij suggereerde dat we aan het liegen waren! Wij hebben hierop de verbinding verbroken, zo ga je niet met je klanten om! Dhr, Hennink belt terug, hetgeen hem siert, maar het gesprek werd er niet beter op. Ik gaf aan dat het ONS gevoel was dat we onheus bejegend waren, maar volgens dhr. Martin Hennink kon dit niet kloppen; ach nee, hij kan immers beoordelen hoe wij ons voelen. Volgens hem had hij de zaak volledig juist behandeld en waren wij mensen met wie geen zinnig gesprek te voeren was. Hij sluit af, na een lange monoloog met dat als we nog een keer wensen te spreken dat we dan welkom zijn, maar goed, daar hebben wij natuurlijk absoluut geen behoefte aan. Ook vermeldt hij nog even dat als we schade berokkenen aan zijn bedrijf dat hij dan juridische stappen gaat ondernemen, ja dreigtaal is kennelijk ook normaal in het keukenland waarin dhr. Martin Hennink leeft…

De keuken is mooi geworden, maar met een enorme bijsmaak. Je kiest ervoor om bij een lokaal bedrijf een keuken aan te schaffen omdat de lijntjes dan kort zijn. In plaats hiervan wordt je aan het lijntje gehouden en van de kast naar de muur gestuurd. Ik kan derhalve niemand aanraden om bij van Galen een keuken te kopen!
Assortiment
Prijs / kwaliteit
Service
Personeel
Wilt uw als eigenaar van deze vermelding notificaties van nieuwe beoordelingen ontvangen?

Stap direct over naar een betaalde vermelding,
of bekijk nu alle mogelijkheden.